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Titres:
1. In the Land of the Zulus (Kwazulu)
2. Pata Pata
3. Kutheni Sithandwa
4. Makoti
5. Kilimanjaro
6. Thanayi (A.K.A. Nomalungelo)
7. Inkomo Zodwa
8. Hush
9. Teya, Teya
10. Jolinkomo
11. Miriam & Spokes Phata Phata
12. Uthando Luyaphela
13. Live Humble
14. Baby Ntsoare
15. Liwa Wechi
16. Zenizenabo
17. Mas Que Nada
18. Uyadela
19. Mbube (The Lion)
20. My Angel (Malaika)
21. Click Song N°1
22. Amampondo
23. Chicken (Kikirikiki) (A.K.A. Sekusile)
24. Carnival
25. Umqokozo
26. Sophiatown is gone
27. Intandane
28. Orlando
29. Love Tastes Like Strawberries
30. Ngola Kurila
31. Ntyilo Ntyilo
32. Isangoma (Witch Doctor)
33. Mitshakasi
34. Tula Ndivile
35. Samba
36. Mama Ndiyalila
37. Talking & Dialoging
38. Holilili
39. Miriam's Goodbye to Africa
40. Nagula This whole of 40 titles constitutes an anthology of Mama Africa‘s work; The titles are classified chronologically, since the years 1950 when Miriam Makeba began with Manhattan Brothers and within Skylarks, while passing by the years 1960 and her American time (one can listen to some duets with Harry Belafonte), some references to the years 1970 and more recent tracks.”

Her Essential Recordings: The Empress of African Song

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Réunissant 40 titres, The Empress of African song constitue une anthologie de l’œuvre de Mama Africa. Les titres sont classés chronologiquement, depuis les années 1950 où Miriam Makeba débutait avec les Manhattan Brothers et au sein des Skylarks, en passant par les années 1960 et sa période américaine (on trouve quelques duos avec Harry Belafonte) quelques références aux années 1970 et des musiques plus récentes.

On peut apprécier bien sûr ses interprétations des classiques africains (“Pata Pata” de Dorothy Masuka, “Mbube” de Solomon Linda, “Malaika”, “Kilimandjoro”), quelques titres de l’afro-jazz sud-africain qui dominait les années 1950/1960 (“Sophiatown is gone”), sans oublier dans sa période américaine, les accents latin jazz (“Samba”), le gospel, les duos avec Harry Belafonte, les quelques incursions dans le rock, les années guinéennes où elle puise aux sources du répertoire de la musique mandingue et ses nombreux emprunts à l’inépuisable richesse musicale du continent.One can of course appreciate her interpretations of African classics (“Mbube”by Solomon Linda , “Malaika” popularized by Fadhili Williams, “Pata Pata” composed by [Dorothy Masuka, “Kilimandjoro”), some titles of the South-African jazz of the years 1950/60 (“Sophiatown is gone”), without forgetting her American time, marked by Latin jazz (“Samba”), gospel, duets with Harry Belafonte and rock’n’roll, the Guinean years where she digs into Mandingo repertoire and her many loans to the inexhaustible musical richness of the continent.

Tracks : 1. In the Land of the Zulus (Kwazulu) 2. Pata Pata 3. Kutheni Sithandwa 4. Makoti 5. Kilimanjaro 6. Thanayi (A.K.A. Nomalungelo) 7. Inkomo Zodwa 8. Hush 9. Teya, Teya 10. Jolinkomo 11. Miriam & Spokes Phata Phata 12. Uthando Luyaphela 13. Live Humble 14. Baby Ntsoare 15. Liwa Wechi 16. Zenizenabo 17. Mas Que Nada 18. Uyadela 19. Mbube (The Lion) 20. My Angel (Malaika) 21. Click Song No. 1 22. Amampondo 23. Chicken (Kikirikiki) (A.K.A. Sekusile) 24. Carnival 25. Umqokozo 26. Sophiatown Is Gone 27. Intandane 28. Orlando 29. Love Tastes Like Strawberries 30. Ngola Kurila 31. Ntyilo Ntyilo 32. Isangoma (Witch Doctor) 33. Mitshakasi 34. Tula Ndivile 35. Samba 36. Mama Ndiyalila 37. Talking & Dialoging 38. Holilili 39. Miriam’s Goodbye to Africa 40. Nagula

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À propos de l'auteur

Sylvie Clerfeuille

Sylvie Clerfeuille